LinkedInin uusi kohdennusvaihtoehto ”Lookalike Audiences” auttaa löytämään uusia asiakkaita

LinkedIn on erittäin tehokas B2B-markkinointikanava, mahdollistaahan se erilaisia tehokkaita kohdennusvaihtoehtoja aina liidigeneroinnista bränditietoisuuteen. Lähitulevaisuudessa LinkedIn on julkaisemassa uuden Lookalike Audiences -kohdennusominaisuuden, joka auttaa mainostajia löytämään uusia asiakkaita uudella tavalla.

Millaisia yrityksesi LinkedIn-seuraajat ovat? Miten voit hyödyntää tätä tietoa yrityksesi markkinoinnissa?

Mikä on Lookalike Audience?

Yksinkertaistettuna Lookalike Audiences etsii samanlaisia käyttäjiä kuin esimerkiksi asiakaslistoillasi olevat ostavat asiakkaat, ostoputkessa olevat henkilöt tai yritykset ja kotisivuillasi vierailleet käyttäjät. Työkalu siis ikään kuin monistaa parhaat kohdeyleisösi. Kun mallinnus yhdistetään LinkedInin tarkkaan käyttäjädataan, saat käyttöösi tehokkaan työkalun, jolla pääset puhuttelemaan suoraan uutta potentiaalista asiakaskuntaa.

Kohdennustyökalun Beta-vaihe on tällä hetkellä täydessä vauhdissa. Keräsimme julkistusta odotellessa tietoa siitä, kuinka Lookalike Audiences toimii ja mitä hyötyjä se tarjoaa markkinoijalle.

Mistä Lookalike Audiences koostuu?

Lookalike Audiencen avulla pystyt siis laajentamaan nykyisiä parhaita kohderyhmiäsi toisiin, saman kaltaisiin asiakkaisiin. Lookalike Audiences analysoi minkä tahansa yleisösi ja löytää vastaavaa yleisöä käyttöösi. Yhteneväisyydet esimerkiksi työtehtävissä, titteleissä, koulutuksessa ja yrityskoossa muodostavat kohdennuksia, joiden perusteella henkilö valikoituu yleisöön. Parhaiten Lookalike Audiences toimii myyntifunnelin alkupäässä oleviin suuriin yleisöihin lisäten sen potentiaalia. Isommat yleisöt tuottavat enemmän mahdollisuuksia myyntifunnelin eri vaiheisiin ja nyt uudella ominaisuudella pääsemme parantamaan laatua entisestään.

Ajatuksia Lookalike Audiences -kohdennuksen hyödyistä

  • Lookalike Audiences auttaa sinua löytämään uutta potentiaalista yleisöä etsimällä käyttäjiä, joiden ominaisuudet vastaavat nykyisiä parhaita asiakkaitasi.
  • Tavoita ja puhuttele potentiaalisia liidejä.
  • Maksimoi ROI tarkan kohdentamisen avulla.
  • Skaalaa kampanjoitasi helposti ja nopeasti.
  • Lookalike mahdollistaa paremman vastausasteen, kun se yhdistetään personoituun sisältöön.

Miten käytät Lookalike Audiences -työkalua?

Voit hyöydyntää Lookalike Audiencea joko kohdentamalla mainonnan tietylle kohderyhmälle tai sulkemalla sen pois kampanjan kohdennuksista. LinkedIn mahdollistaa myös 17 eri kohdennusvaihtoehdon hyödyntämistä kampanjan kohdennuksen tarkentamiseen ja hiomiseen.

Työkalun käyttöönotossa tulee ensimmäisenä tunnistaa Matched audiences -segmentti tai -lähde yleisöllesi. Voit hyödyntää ladattuja asiakaslistojasi tai LinkedIn Insight -tagin keräämää tietoa verkkosivukävijöistäsi. Voit vielä halutessasi valita, haluatko esimerkiksi tavoitella kampanjalla tiettyä toimialaa, työtehtävää tai aluetta.

Parhaan tuloksen saavuttamiseksi suosittelemme hyödyntämään listaa parhaista asiakkaistasi, josta LinkedIn luo lookalike-yleisön. Kun olet rakentanut kampanjasi ja LinkedIn on löytänyt siihen vähintään 300 sopivaa lookalike-kohdetta, voit käynnistää kampanjan. Lookalike Audiences mahdollistaa lukemattomia vaihtoehtoja, joiden avulla voit testata eri yleisöjen toimivuutta.

Kaipaatko apua Lookalike Audiencen muodostamiseen?

Fonecta on LinkedInin ainoa virallinen kumppani Suomessa. Autamme mielellämme kertomalla miten voit valmistautua etukäteen Lookalike Audiencen julkaisuun ja ottaa etumatkaa kilpailijoihisi. Tulemme jatkossa bloggaamaan LinkedIn-mainostamisen mahdollisuuksia ja kokemuksista. Ota yhteyttä, niin kerromme, kuinka yrityksesi voisi hyödyntää LinkedIn-markkinoinnin tarjoamia mahdollisuuksia!

Kiinnostaako LinkedIn-markkinointi, mutta et tiedä, mistä aloittaa?