Tehokkaan Facebook-mainonnan perusteet

Kiinnostaako yritystäsi Facebookin mahdollisuudet markkinointikanavana? Tässä artikkelissa kerromme, kuinka otat enemmän irti Facebook-mainonnasta!

Oletko kiinnostunut sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista yrityksen markkinointiin?

Aseta Facebook-mainonnalle tavoitteet

Kuten kaikki liiketoiminta, Facebook-mainonta tarvitsee selkeät tavoitteet. Pelkkä tykkäysten tai fanien kerääminen ei riitä, vaan tavoitteiden tulisi olla niin lähellä yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita kuin mahdollista. Haluatko kasvattaa verkkokauppasi myyntiä tai ehkä saada lisää liidejä? Vilkaisu yrityksesi strategiaan voikin auttaa määrittelemään oikeat tavoitteet myös Facebook-mainonnalle.

Tutustu kohdeyleisöösi

Yksi Facebook-mainonnan hienoimpia ominaisuuksia on sen tarkka kohdennettavuus. Kenet haluat mainoksillasi tavoittaa? Facebookin käyttäjät voi jaotella lukuisilla eri tavoilla, esimerkiksi iän, sukupuolen, asuinpaikkakunnan ja erilaisten kiinnostuksen kohteiden mukaan. Mainontaa aloittaessa ei kuitenkaan kannata tehdä liian tiukkoja rajauksia, vaan antaa Facebookin algoritmille mahdollisuus oppia, millaisille käyttäjille mainokset tehoavat parhaiten.

Panosta sisältöön

Olet ehkä kuullut sanonnan “sisältö on kuningas”? Se pitää paikkansa myös Facebook-mainonnassa. Facebookissa parhaiten toimivat mainokset, jotka eivät käyttäjien mielestä välttämättä edes tunnu mainoksilta, vaan tarjoavat heille lisäarvoa, ja joita he parhaassa tapauksessa haluavat jakaa eteenpäin omille kavereilleen. Kuitenkin myös erittäin suorat tuotemainokset ja varsinkin tarjoukset toimivat hyvin Facebookissa. Samoin kilpailut ovat tehokas ja varsin edullinen tapa tavoittaa paljon yleisöä.

Facebookissa, kuten muuallakin sosiaalisessa mediassa, kuvat toimivat hyvin, videot vielä paremmin. Liikkuvan kuvan merkitys kasvaa edelleen, joten yrityksesi kannattaakin panostaa videoiden tekemiseen, jos mahdollista.

Ole aktiivinen, osallistu keskusteluun

Facebook on hyvä kanava olla vuorovaikutuksessa asiakkaidesi kanssa. Jos haluat, että käyttäjät reagoivat mainoksiisi, kehota heitä tekemään niin. Lopeta teksti kysymykseen tai kehotukseen tutustua tuotteeseen tarkemmin. Vastaa käyttäjien kysymyksiin ja kommentteihin, joita mainoksesi kerää. Jatka keskusteluita jatkokysymyksillä ja tarjoa linkkejä yrityksesi sivuille.

Seuraa ja analysoi

Facebook-mainontaa kannattaa seurata, analysoida ja optimoida säännöllisesti. Facebook tarjoaa tähän hyvät työkalut. Näet mm., millaiset mainokset toimivat parhaiten, kenelle niitä kannattaa näyttää ja monta muuta seikkaa. Tällä tavoin voit optimoida kampanjaa lennossa sekä tehdä johtopäätöksiä tulevia kampanjoita silmällä pitäen. Optimointi laskee mainosten kustannuksia, nostaa niiden tehokkuutta ja parantaa saatujen leadien laatua.

Ota ammattilainen avuksi

Haluatko heti täydet tehot irti Facebook-mainonnasta? Silloin kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Fonectan Facebook-mainonnan asiantuntijat tietävät, kuinka mainonta kannattaa suunnitella, kenelle se kannattaa kohdistaa ja kuinka voit parhaalla mahdollisella tavalla tukea yrityksesi liiketoimintatavoitteita. Suomenkielinen palvelu ja käyttäjätuki sekä selkeä laskutus ovat myös isoja asioita, kun teet Facebook-markkinointia yhteistyössä Fonectan kanssa. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Lue lisää Fonectan tarjoamista Facebook-mainontapalveluista ja kysy asiantuntijan arviota!